Thursday, April 14, 2011

Maxis : Android Phones!

Assalamu'alaikum!
Ya, saya masih mengepost entry mengenai maxis.
Yes, I know, it's a boring topic but i have to do this to gagah perkasakan lagi my product knowledge.

So today aku nak ceghita pasal Android phones yang maxis tawarkan.

Ada 12 jenis phone yang maxis tawarkan iaituuuuuuuuuuuuuu

1. SONY ERICSSON XPERIA ARC
2. SONY ERICSSON XPERIA X8
3. HTC DESIRE Z
4. HTC DESIRE
5. HTC WILDFIRE
6. SAMSUNG GALAXY 3
7. HUAWEI IDEOS U8150
8. NEXUS S
9. MOTOROLA CHARM
10. MOTOROLA FLIPOUT
11. MOTOROLA BACKFLIP
12. MOTOROLA DEFY

Step nak beli amatlah senang,
1. Pilih phone yang kau minat
2. Pilih rate plan yang kau suka (value plus 50 / 80 /150 / 250 /500 )
3. Pilih data plan yang kau rasa sesuai untuk kau (500MB / 1.5GB / 3GB)
4. Pilih berapa lama nak ikat contract ngan maxis ( 12 / 18 / 24 month)

Untuk peringatan, pembelian hanya boleh dibuat di maxis center sahaja k.

Oh ya, kepada mereka yang tidak begitu jelas dengan apa itu android,
Meh aku citer sikit.

Android adalah sejenis mobile operating system developed by Google. It is totally open source, dan ada banyak app best2 on the Android market. It also come with pre-loaded Google service yang macam kita selalu guna like Gmail, Google Maps and Youtube. Everything you need, just a tap away =)
To find out more about menatang Android nih, sila google sendiri hendaknya. Aku malas nak cerita lebih2. hehe.

Kalau aku rajin, kang aku update satu-satu pasal 12 Android phones yang maxis ada k.

Sampai disini, adios!

No comments: